Studenții care dorm 8 ore pe noapte au performanțe mai bune la examene


Studenții care dorm în medie opt ore pe noapte în perioada sesiunilor de examene au performanțe mai bune decât colegii lor care dorm mai puțin, potrivit unei cercetări recente efectuate la Universitatea Baylor din SUA.

„Somnul mai bun mai degrabă ajută decât dăunează performanțelor la examene, ceea ce este contrar percepției majorității studenților că trebuie să sacrifice fie învățarea, fie somnul. Și nu trebuie să fii un student de nota 10 sau să ai o pregătire specială în problematica somnului pentru ca asta să funcționeze”, afirmă Michael Scullin, Ph.D., directorul Laboratorului de Cogniție și Neuroștiințe ale Somnului de la Universitatea Baylor și profesor de psihologie și neurologie la Colegiul de Arte și Științe al Universității Baylor.

„Studenții știu că sacrificarea somnului pentru a finaliza activitatea de învățare nu este o alegere sănătoasă, dar ei presupun că nu au de ales, adesea remarcând faptul că nu sunt destule ore în cursul zilei pentru învățare.”

Somnul insuficient este obișnuit în timpul sesiunilor de examene, deoarece studenții reduc timpul de somn, se confruntă cu mai mult stres, folosesc mai multă cafeină și sunt expuși la o lumină mai puternică, toate acestea putând să le perturbe somnul. Mai puțin de 10% dintre studenți au o medie recomandată de 8 ore de somn pe noapte sau chiar minimumul recomandat de 7 ore, arată cercetări anterioare.

„Un student care a avut nota D cu plus înainte de examen, dar a dormit mai mult de 8 ore pe noapte în sesiune, a remarcat faptul că ‘a fost pentru prima dată când creierul meu a lucrat în timp ce susțineam un examen’”, a menționat Scullin.

Într-un studiu asupra somnului și creativității, realizat în 2017 de King și Scullin, s-a constatat că studenții cu obiceiuri variabile de somn – oscilând între nopți total nedormite și culcatul foarte târziu – au manifestat o scădere substanțială a nivelului atenției și creativității. Indiferent din care categorie fac parte, atunci când studenții își reduc orele de somn, efectele sunt evidente – ei au dificultăți de concentrare a atenției în timpul orelor și nu sunt la fel de productivi.

„Studenții trebuie să-și gestioneze mai bine timpul. Somnul nocturn mai bun le va permite să fie mai eficienți a doua zi”, susține Scullin. „Prin instruirea studenților din primul an de facultate, dacă nu și mai devreme, că ei pot dormi bine în timpul sesiunilor de examene fără a sacrifica performanța, putem ajuta la rezolvarea epidemiei globale de somn insuficient care afectează studenții din toată lumea”.

Bibliografie
Baylor University (2018, December 3). Students Who Meet 8 Hour Sleep Challenge Perform Better On Finals. NeuroscienceNews. Retrieved December 4, 2018 from http://neurosciencenews.com/8-hour-sleep-students-120197/


Lasă un răspuns